fredag 4 juni 2010

Det var ju ett tag sen jag skrev om jobbet...

Precis som allting annat på mitt jobb går allting antingen jättesnabbt eller jättelångsamt. Diskussionen om min nya tjänst har nog slagit alla rekord i långsamhet, men nu verkar vi till slut ha kommit till punkt. Jag är inte helt nöjd, jag får en mycket blygsam löneförhöjning och åtskilliga tusenlappar mindre än vad jag hade väntat mig.(Vilket jag direkt tänkte "synd på den föräldrapengen".) Å andra sidan får jag ett roligare jobb, och förhoppningsvis är det bara ett antal månader kvar till föräldraledihet och sedan kan jag ta mig en funderare igen på vad jag vill göra.

Men...jag ska erkänna att jag fortfarande söker andra jobb. Man vet ju aldrig vad som händer, både med graviditeten och med den nya tjänsten, och är det någon som vill ha mig så får jag ta diskussionen då om jag ska stanna eller gå. Man har ju inte förbundit sig till något bara genom att söka...

Inga kommentarer: