torsdag 10 juni 2010

Mamma

Visst har jag sagt att min mamma längtar väldigt mycket efter ett barnbarn? Inte uttalat, men det märks ändå. Nu sedan vi startade den senaste ivf-behandlingen har hon ringt mig ett par gånger i veckan och frågat hur jag mår, och imorse när jag ringde hennes mobil och hon inte hann svara så ringde hon upp direkt och sa nervöst "jag trodde att det hade hänt nåt". Hon är så fin min mamma och jag hoppas så att det här ska gå vägen så att hon kommer att få sitt första barnbarn. Hon kommer att älska barnet sååå mycket och verkligen njuta av att köpa presenter och vara barnvakt. Åh, jag blir tårögd bara av att tänka på det. Tänk om jag ska kunna få ringa henne nästa vecka och säga att "nu har vi hört på bebisens hjärta"!

2 kommentarer:

TeachMom sa...

Det är sådana saker jag verkligen ser fram emot. Min mamma är både mormor, farmor och gammalmormor, men jag längtar ändå tills jag kan berätta att hon ska bli det igen.

MDB sa...

TeachGirl - Förstår att du längtar!