tisdag 14 september 2010

Ett tecken?

Vi var hos barnmorskan i måndags. Hade tänkt skriva nåt om det men eftersom det var lite annat fokus den dagen, plus att det faktiskt inte hände något där förutom att vi fick en broschyr om amning som såg ut att härstamma från 70-talet men som visade sig vara tryckt 2009, så lät jag det vara. Hur som helst så fick vi även ett graviditetsintyg som skulle skickas in till försäkringskassan för att vi skulle kunna börja planera vår föräldraledighet. Detta intyg lade jag idag fram på bänken i vardagsrummet för att lite senare ta fram ett kuvert och se till att det verkligen kom iväg - och då var helt plötsligt intyget puts väck! Jag har scannat hela vardagsrummet, men det finns verkligen ingenstans. Funderar på om det här kan vara något slags tecken om min lämplighet som förälder... Maken menar dock att det kommer fram. Hoppas det, annars får jag väl krypa till korset på nästa besök hos barnmorskan. Testar att sova på saken, så är det mycket möjligt att det ligger där på bänken imorgon bitti.

3 kommentarer:

Barnarlivet sa...

Jag tror att det kommer fram snart och jag tror att du kommer bli fantastisk som mamma:)

MDB sa...

Tack. :-) Ja, någonstans måste de ju finnas, jag tror på att det har kommit med i någon av makens papperssamlingar, men han hävdar bestämt att så inte är fallet. Vi får se helt enkelt.

Jag vill jag kan... sa...

Hehe, låter som om trollen varit framme? Oroa dig inte! Det enda som det är ett tecken för är att förbereda er för hur det kommer se ut hemma när ni har eran liten att fokusera på/jaga efter/mysa med...