tisdag 14 september 2010

Vända känslan

De senaste dagarna har haft en väldigt deppig känsla över sig. Vet inte om det är tankarna på Tonci och Embi, den uppblossade saknaden efter pappa eller förkylningen som aldrig går över, eller om det helt enkelt är en kombination av alltihop. Kände mig på lite bättre tankar igår när jag sträckläste en väldigt medryckande bok, men vad tror ni händer i slutet? Precis efter att de längtande två får varandra, så DÖR hon! Vilket antiklimax, och inte bra för mina redan gråtmilda nerver.

Idag bestämde jag mig i alla fall för att rycka upp mig själv och göra något produktivt för att vända känslan. Så nu har jag lagt ut både möbler och en del mammakläder på annons (inser att även om magen växer så kommer inte armar och ben att bli längre så en del kläder kommer jag helt enkelt inte att kunna ha), och mer rensning väntar. Hittills har vi bara köpt saker till den lilla, men inte fått iväg de saker som ska lämna plats, vilket stundtals har jag gjort att det känns som att bo i en lagerlokal. Inte så kul, men förhoppningsvis får vi lite mer utrymme här hemma snart.

Uppdatering: Kom på att det kan ju vara nån läsare här som är intresserad av mammakläder i strl S, maila mig i såna fall, mailadressen finns upp i högerhörnet. :-)

5 kommentarer:

Marre sa...

Jo man måste rycka upp sig. Trots det jobbiga som sker runt omkring. Min mor gick också bort, men det var 2 år sen...vet att det är jobbigt...sen Tonci & andra tråkigheter.
Men risken är så liten att sånt sker så vi måste få njuta av våran graviditet, vem vet när & hur många graviditeter till vi får uppleva om vi nu vill & kan. Dom som man älskar/älskat & gått över på andra sidan finns här nära oss, det tror jag iallafall.

Kram!

TeachMom sa...

Bra att du hittar på lite roliga saker. Verkar vara en lite trist bok, dock. ;-)

MDB sa...

Marre - Ja, jag försöker att tänka så också. Visst måste man sörja och få deppa, men efter några dagar får det vara nog!

TeachGirl - Boken var faktiskt riktigt bra, det var mest slutet som kändes snopet. Skulle kunna rekommendera den, men nu har jag ju avslöjat slutet. :-(

Anonym sa...

Ah, jag tror jag läst den där boken också. Det bästa jag läst på länge, men väldigt, väldigt sorglig på slutet. Hörde att den kommer på svenska snart, samt att filminspelning är planerad

MDB sa...

Anonym - Ja, jag tror att du har rätt bok, väldigt bra men sorgligt slut. :-)