tisdag 14 september 2010

Tacksamhet

Idag är min första känsla tacksamhet. Tacksamhet över att jag har en sån livlig bebis i magen, som buffar och puffar när jag vaknar på natten efter mardrömmar. (Eller egentligen är det inte mardrömmar, de jag drömmer om min pappa varje natt, snarare väldigt fina sådana där vi pratar och kramas, men jag vaknar gråtandes med en stor känsla av tomhet i hjärtat.) Då är det härligt att någon kallar på uppmärksamhet, som om den lilla vill påminna mig att "jag är ju här, du har ju mig!". Tänk att man kan älska så mycket redan.

5 kommentarer:

Pi sa...

Så härligt med buffandet! vilken känsla det ska vara!

toksnippa sa...

ja visst är det tröstande? vår lillskrutt gör likadant när man vaknar om nätterna eller är ledsen på dagtid.

Barnarlivet sa...

Vad härligt det låter:)

TeachMom sa...

Åh så gulligt! H*n tröstar och vill vara med.

Livets underverk sa...

Jag har precis samma känsla som du och är också så otroligt tacksam över att vår lilla skrutt håller igång riktigt ordentligt i magen idag. Det verkar som om de små guldklimparna känner av att deras mammor behöver lite extra trygghet just nu.
Kram!