måndag 6 september 2010

Lugnad

Efter alla stresstankar igår så sitter jag här i soffan, proppmätt efter att ha ätit supergod svamprisotto tillsammans med lite av det goda alkoholfria vinet, och knappar lite på datorn, lugn som en filbunke. Sedan tänkte jag ta en promenad och gå och lägga mig tidigt med någonting trevligt att läsa.

Tidigare idag pratade med maken som tyckte jag var störtlöjlig som stressade upp mig så. Vilket jag såklart blev skitsur för men fick ändå fram att nu är det så här och att det enda jag begär är att han, när jag är inne i ett sånt här stressbryt, kramar om mig och säger att "det här fixar vi". Det är faktiskt bara så lite som behövs. Och gärna att han också tar tag i en och annan sak. Så nu kör vi så. Det här med stressen kommer att gå upp och ner, men bara det går mer upp än ner så är jag nöjd.

1 kommentar:

Jeane Quidote sa...

Låter som en mycket bra strategi det där med lugn, promenad, lägga sig tidigt och läsa... Jag tror på allt det där.
Kram