söndag 26 september 2010

Invigt soffan som säng

Inatt har jag invigt nya soffan som sängplats. Trots att maken varit och sagt åt grannarna så var det fullt ös igen en stund senare (de bara sänkte volymen högst tillfälligt) och ända fram till kl sju på morgonen. Jag måste få sova efter den här jobbiga veckan, så jag lade mig helt sonika på soffan efter första höjningen. Vi köpte ju soffa för ett tag sig och en tanke vi hade var att det skulle funka att sova i den om/när icke-föräldralediga personen hade viktiga saker på gång som krävde en ordentlig natts sömn. Det funkar kan jag berätta! Nu är jag hyfsat utsövd om än irriterad för att avbrottet på natten gjorde att morgonsömnen blev längre. Vid det här laget skulle jag redan ha bakat och vara igång med lite städning men jag har inte ens klätt på mig utan glider runt i morgonrock. Och vi har inte två sovplatser i soffan (dvs det är ingen bäddsoffa utan en vanlig soffa som är lång och bred) så stackars maken fick stå ut i sovrummet och är inte glad.

8 kommentarer:

Anonym sa...

Funkar det inte att sova med öronproppar? Det har jag alltid när jag sover borta och det är liv omkring mig! (man ska ju dock inte acceptera att folk lever så om nätterna men det kan ju vara en nödlösning) Monica.

Barnarlivet sa...

Jag avskyr grannar som festar och som får en att känna sig som en gammal tant för att man vill sova. Har de ofta fest? Tack för grattis på min blogg:)

MDB sa...

Anonym - Jag använder öronproppar när det går, men med den ljudvolym de här grannarna har så hjälper det oftast inte. Nu i natt hade jag öronproppar men vaknade ändå kl 3 när de höjde volymen...

Barnärlivet - Tyvärr blir det oftare och oftare, nu är det nästan varje helg och den här helgen var det torsdag, fredag OCH lördag.

Jag vill jag kan... sa...

Hua vilka grannar!! Hade ni kontaktat störningsjouren? Jag vet att ngn lyfte förslaget här för ett tag sedan...

Skönt med soffan! Jag har oxå en sån, bäddar ner mig där ibland när jag inte kan somna. Sätter på TVn så att jag kan drifta bort lite försiktigt i lugn och ro :0) (har ingen tv i sovrummet)

MDB sa...

Jag vill jag kan - Tyvärr är inte vår hyresvärd ansluten till störningsjouren (privat värd) vilket man tyvärr måste vara för att få deras hjälp.

Vi har heller ingen tv i sovrummet (vill att sovrummet ska vara en tv-fri zon) så visst är det extra skön att ha en mjuk och mysig soffa.

Jag vill jag kan... sa...

Aj vad trist! (Jag ringde faktiskt polisen på mina grannar en gång... ;0))

MDB sa...

Maken ringde också en gång när det var riktigt illa (som tur för mig var jag bortrest) men de hade inte möjlighet att komma... :-( Känns ju inte heller att det är sånt som polisresurser ska gå till, men vad ska man göra.

loba sa...

De värdar som inte är anslutna till Störningsjouren brukar ibland ha ett journummer till något vaktbolag, som de kan ringa till i sådana här situationer. Din värd har en skyldighet att se till att hyresgästerna kan kontakta någon slags jour i sådana här situationer.

Och jag tycker definitivt att du kan ringa 114 14 i ett sådant här läge.