tisdag 7 september 2010

Vansinne

Jag tänkte ju lägga upp en bild idag på vårt lilla pyre, men istället har jag tillbringat kvällen med att ominstallera bildbehandlingsprogrammet. Det finns inget som får mig att bli så vansinnig och kort i tålamodet som teknik. Jag tycker teknik är sååå roligt när jag får det att funka, men när jag inte får det och inte vet hur jag ska göra blir jag helt tokig och måste sitta på händerna för att inte drämma datorn i golvet. Och hotar maken med utpressning att jag inte ska laga hans byxor om han inte hjälper mig (eftersom vi har så jämställd arbetsfördelning i hemmet...). Nu funkar i alla fall programmet så imorrn ska jag lägga bilden här och dessutom skicka på mail till min mamma som är bortrest.

För att istället skriva om något positivt kan jag berätta att jag träffade min första bloggläsare idag. Jätteroligt! En jättegullig tjej som hade läst om mina koftproblem och nu ville skänka mig en kofta hon haft under sin graviditet. Hur gulligt som helst ju! Hur gullig som helst var också den lilla ivf-bebisen som jag fick hälsa på. Gissa om jag längtar till februari! Vill ni våga er på ytterligare en gissning kan ni gissa en del av min outfit imorrn...

5 kommentarer:

Åsa sa...

Åh, vad jag vill se lillpyret! Tycker inte den "där" i babytickern gör skrutten rättvisa utseendemässigt! :-)
Underbart att träffa de som står en nära i denna värld, känns som man känner varandra utan och innan med en gång.
Stora kramar

MDB sa...

Du har så rätt, gissa om jag tyckte det var trist att inte vara med på bloggträffen. Hoppas att det blir fler. Kram!

TeachMom sa...

Det ska bli kul att se Lill*n, bra att du fått ordning på programmet. :-)

Anonym sa...

Hoppas du gillar koftan! Kul att ses. Lycka till på resan, jag fortsätter följa med.

MDB sa...

Hade koftan idag och den var jätteskön! Lite lång i ärmarna, men det är ju bara att vika upp. :-)