onsdag 1 september 2010

En riktig gravidblogg

När jag ser tillbaka på de senaste inläggen inser jag liksom plötsligt att det här har ju blivit en riktig gravidblogg! Jag kan tjata om overklighetskänslan hur mycket som helst, men jag vet inte riktigt när jag ska sluta förundras över att det är JAG som är gravid. Att jag är på den platsen där jag längtade ihjäl mig för att få vara på för mindre än ett år sedan.

Åh, vad jag hoppas att alla som fortfarande längtar också ska nå sina mål (ja, än är vi ju inte helt där, men på god väg). Jag tänker på er, och förstår verkligen er som inte längre orkar läsa här. Själv tog det emot att läsa efter ett plus om det inte var någon jag följt länge, och särskilt svårt var det med de bloggerskor som blev gravida när vi fick missfall. Även om jag såklart var glad för deras skull och det ingav hopp om att det faktiskt kunde funka med ivf. Med detta vill jag också säga att jag är sååå glad för er som fortfarande läser och kommenterar. Kram på er allihopa!

3 kommentarer:

loba sa...

Det är jobbigt när plussen kommer samtidigt som det egna hemmet är fullt av minus. Och jag vet att du vet det.

Men jag har läst dig länge nu. Jag vet hur ni längtat, sörjt, kämpat och varit modiga månad efter månad. Och jag är så galet glad för din och er skull. Klart att det är jobbigt att läsa vissa dagar, men det är samtidigt kul att se din blogg förvandlas från försökarblogg till gravidblogg. Jag ser fram emot att följa din graviditet!

Kram!

TeachMom sa...

Jag är väldigt glad för din skull, även om jag inte fick plus när du fick det. När det är ett IVF-barn är det så mycket lättare att acceptera på något vis. Jag kommer att fortsätta läsa din blogg, så länge du nu skriver.

Jag vill jag kan... sa...

Jag har ff mitt plus att se fram emot! Frågan är hur många minus som kommer först... Men det är roligt att läsa dina funderingar kring graviditeten :0)