lördag 11 september 2010

Stackars unge...

...som har en mamma som nyser så att det känns som att inälvorna ska komma ut genom näsan. Måste ju vara en rätt omskakande upplevelse därinne.

Tänkte att jag skulle lägga upp en magbild och skriva att vi gått in i eftelängtade v.20, men jag orkar faktiskt inte ta mig upp ut soffan utan att få svimmningskänslor så fotandet får vänta. Den där festen ikväll kan jag nog se mig om i stjärnorna efter att klara av att gå på. Trist eftersom jag vet att i princip alla vännerna kommer att vara där och att jag inte kommer att träffa värdparet på minst ett år. Såå typsikt att bli sjuk lagom till något som jag har sett fram emot jättelänge. Kan säga att nästa gång jag ska försöka mig på att träna ska jag först kolla i kalendern att jag inte har något inbokat på minst en vecka! OM det blir någon mer träning över huvud taget, kan berätta att jag inte är särkskilt motiverad över huvud taget.

På måndag är det inbokat barnmorskebesök, hoppas att jag är piggare då. Är lite osäker om de ens vill ha dit mig om jag är lite småförkyld eftersom det är samma lokaler som BB. Får väl ringa och kolla om jag inte är frisk på måndag (vilket jag just nu ser som ganska osannolikt - känns som om jag kommer att vara sjuk tills det är dags för förlossningen). Det blir hur som helst första gången sen inskrivningen och jag har faktiskt ingen aning om vad vi ska göra annat än att vi ska ta ett nytt TSH-värde. Har för mig att man inte börjar lyssna på hjärtat och mäta magen förrän senare.

4 kommentarer:

TeachMom sa...

Stackare! Jag hoppas att du mår bättre snart. Krya på dig!

Pärla sa...

Äsch då! Krya-på-dig-kramar kommer här!!

toksnippa sa...

Välkommen till klubben, krya på dig!! Jasså, vilken vagn blev det till sist för er då? :-)

MDB sa...

Tack för alla krya på dig! Hoppas också att jag ska bli frisk snart, för det här är INTE kul.

Toksnippa - Vi har inte köpt vagn än, och eftersom vi ska köpa begagnat så tror jag att jag väntar med att skriva mer om det tills vi faktiskt har köpt den. Vet inte om man ska kalla det vidskeplighet eller bara rädslan att nån annan ska ringa på "vår" annons.