söndag 12 september 2010

Vad är det här?

De senaste veckorna har det varit roligt att se att så många kommit igång med behandlingar igen efter pauser över sommaren. Med minnet färskt i behåll har jag spänt följt ruvartider och hoppats på fina plus för de som ruvat. Men jag kan inte förstå vad som hänt - inte ett enda plus bland de bloggar jag följer! Känns så tråkigt för jag vet ju hur hur man hoppats och hur många tummar som har hållts för dessa ruvare.

Sedan idag kom det värsta beskedet, en av mina kära bloggvänner har förlorat sitt barn bara veckor från födseln. Det finns inte ord för att beskriva hemskheten i detta. Mina tankar nu går helt till henne och hennes man, som måste ta sig igenom något som jag inte förstår hur man klarar. Vet att det är sparsamt med mirakel inom ivf-världen, men om man skulle kunna önska fram ett sådant så skulle det verkligen behövas nu.

3 kommentarer:

Luiza sa...

Hej!
Ja, det här saknar verkligen ord, och man blir plötsligt påmind om hur grymt livet kan vara , och bara vända över en natt!

Inte heller jag kan täänka mig hur detta måste kännas för dem, men jag hoppas attd e snart reser sig ur detta helvete, och vill försöka igen...
Tack för att du finns och att även du tillägnat detta inlägg till det stackars paret.
Kram

TeachMom sa...

Ja, det måste vara helt fruktansvärt, kan inte ens föreställa mig hur det känns. Började gråta här på fiket när jag läste det.

Jag såg att Tea fick ett plus i alla fall, av de jag följer.

Ha en skön vecka & ta hand om dig!

Timea sa...

Tack för dina tankar MDB. Det värmer verkligen mitt hjärta att ni är så många som tänker på oss nu.