tisdag 28 december 2010

Andra föräldragruppstillfället

Idag var det dags för föräldragrupp igen, och nu var det dags att gå igenom den aktiva delen av förlossningen samt att prata lite om komplikationer. Det är som jag kanske tidigare skrivit inte så mycket ny information, eftersom jag läst på ganska mycket innan, men det är väldigt trevligt att sitta och prata med de andra blivande föräldrarna. På något sätt gör det det hela mer verkligt tycker jag. Sedan är det också en verklighetsanknytning att vi faktiskt sitter inne i "vardagsrummet" på BB. Idag kom det in en helt nybliven pappa med en liten bebis som bara var en timme gammal, och där mamman låg på uppvaket efter kejsarsnitt. Pappan såg trött ut (tydligen hade de hållt på väldigt länge innan det blev snitt), men väldigt lycklig. Tänk att vi också kommer att vara där sen, vad häftigt!

2 kommentarer:

Teres sa...

Lät som oss när du berättade om dennyblivna familjen, pappan i väntrummet och mamman på uppvaket! =) Jag log när jag läste det, tänk vad man itne vet vad livet har att visa!
Snart är det dax för dig, så såå spännande!

MDB sa...

Ja, det är häftigt vad livet kan ge, och att det snart är dags för oss också. Kram!