torsdag 16 december 2010

Gravidbeskeden hopar sig

Idag fick jag ytterligare ett graviditetsbesked från en person som står mig väldigt nära. Nu vet vi om nio par förutom vi som ska ha barn under våren, helt galet att det är så många och att de flesta dessutom finns i vår närmare bekantskapskrets. Gissa om jag är otroligt tacksam över att sitta här med min stora mage, när jag får höra gång på gång om att den och den ska få barn. Även om det sticker ett litet stick av avundsjuka för att det verkar gå så lätt för alla andra, så är just nu faktiskt min största känsla glädje och att det ska bli så roligt att kunna gå runt och vagnpromenera med alla dessa föräldrar. Vilken lyckokänsla det är bara att kunna känna lycka för andras skull!

2 kommentarer:

mamma-wannabe sa...

Bra att du ser det på det viset!
Om jag plussar nu så är jag ensam, alla mina vänner har barn i åldern 8-2 år, så jag har inget "naturligt sällskap". Jag hoppas dock hitta det på vägen...

Njut av stora magen du - snart tittar h*n ut ;)

Kram

MDB sa...

Ja, det är jätteskönt, men det har varit en lång väg till att kunna känna ren lycka.

Tror också att mammagrupper, bvc och öppna förskolan etc kan vara en hjälp på vägen till att hitta sällskap. Har en vän som flyttade till en ny stad som småbarnsmamma och hon har lärt känna folk via de vägarna.

Kram!