tisdag 14 december 2010

Sjuk!

Har för mig att jag läste i någon av mina gravidböcker att "nu kan det bli svårt att sova". Jajamensan - senaste nätterna har jag nog klockat in på fyra timmar per natt. I natt gick jag för det första och la mig lite för sent och vaknade sen av 1, sendrag i benet, 2, att jag behövde vända mig, 3, att jag behövde gå på toaletten och 4, att jag var täppt i näsan. Att somna om efter varje gång är ju tyvärr inte det lättaste, många tankar som dyker upp och sen stressen av att veta att klockan sju ringer klockan. Jag sover mycket bättre på helgerna, troligen somnar jag om lättare för att jag vet att jag kan sova lite extra på morgonen om det behövs, så jag hoppas att det blir bättre när jag snart är ledig. Hur som helst, de senaste nätternas sömnbrist gav mig idag halsont och huvudvärk som ett brev på posten. Gick hem tidigare från jobbet, maken tog över matlagningen, och nu ska jag försöka gå och lägga mig supertidigt och hoppas på att jag kan få det hela att gå över. Är inte lockad av att vara sjuk när det är kort tid kvar tills jag ändå är ledig och till jul (men jag tvekar inte att vara hemma imorrn om jag inte mår bra).

4 kommentarer:

Timea sa...

Krya på dig vännen! Och stanna hemma imorgon och vila!
Kramar

loba sa...

Krya på dig.

Livets underverk sa...

Hoppas du kryar på dig snart! Kram

MDB sa...

Tack och kram till er allihop!