onsdag 1 december 2010

Hemmajobb

Eftersom BM-besöket låg precis efter lunch så bestämde jag mig för att jobba hemma under eftermiddagen. Skönt, tänkte jag, men hade då missat tre saker:

1. Min kontorsstol är ganska skön ändå om man jämför med skrivbordsstolen hemma...inte kul för ryggen.
2. Hur mycket byggjobbare kan låta. (De håller på att reparera balkongerna som blev illa åtgångna förra vintern. Fråga mig inte varför de börjat med detta precis nu.)
3. Hur kallt det kan bli i en lägenhet på en trappa när porten står öppen hela tiden för att byggjobbare ska springa in och ut. Min halvkassa termometer visar nu 18 grader, men det måste vara kallare för händerna är ju som istappar.

Kan säga att jag hoppas verkligen att de är klara med byggjobbandet tills februari, och helst till januari när jag ska vara hemma och vila upp mig.

Nu går jag och värmer mig med en kopp choklad och en lussebulle istället. Det är i alla fall den stora vinsten med att jobba hemma.

Inga kommentarer: