söndag 12 december 2010

Det rullar på

Känns som jag skriver väldigt lite här nuförtiden. Dels beror det på att tiden inte riktigt räcker till ibland, dels för att det känns som att det inte händer så mycket just nu, det flyter liksom mest på. Jag julbakar, köper lite julklappar och pysslar lite hemma. Att förbereda för den lillas ankomst ligger lite på is just nu, det är mer julförberedelser som gäller. Jag tänker att jag har gott om tid i januari när jag ska vara ledig. "Så tänkte vi också" sa en kollega vars barn kom över en månad för tidigt. Man vet ju aldrig, men jag tror att den lilla kommer att dröja, är ju vanligare att gå över tiden än tvärtom vad jag har förstått. Och skulle det nu vara så är skrutten väljer att titta ut lite tidigare, så har vi faktiskt det mesta hemma i lägenheten och på vinden, det ska bara sättas ihop och tvättas och sorteras.

3 kommentarer:

loba sa...

Du skriver när du skriver, och då läser vi. Huvudsaken är att du har det bra och gör sånt du trivs med.
Pyssel är aldrig fel :)

MDB sa...

Haha, du skriver precis det som jag brukar skriva till andra när det säger "ursäkta att jag inte uppdaterar så ofta".

Visst är pyssel alltid bra! Idag har jag påbörjat julklappsprojekten till makens syskonbarn, det blir så bra! De ska få förkläden och mat av tyg till sina leksakskök.

Yevonde sa...

Åh uppdatera när du vill :) Då läser vi. Härligt att ni fått ordnat det mesta.. bara att vänta nu.. :)