onsdag 15 december 2010

Rapport från sjuksängen

Det var ingen tvekan om att jag skulle vara hemma från jobbet idag - fy vad jag är sjuk! Tänker på den där reklamen med en man som tycker att kvinnors klagan på att föda barn inte är något emot när en kille är riktigt förkyld - att jag snart ska föda barn hindrar tydligen inte förkylningen.

Sov 14 timmar inatt med några enstaka uppvaknanden, och efter en dusch och lite frukost (som maken erbjöd mig att få i sängen) börjar jag känna mig lite som en människa igen. Maken tyckte att jag var så ynklig att han faktiskt stannar hemma och pluggar idag för att kunna ta hand om mig - gulliga gulliga maken.

Tråkigt förutom själva sjukan är att jag missar sista passet på yogan, julfesten på jobbet och allra troligast också vår första träff med föräldragruppen som är imorgon. Hade verkligen sett fram emot den och dessutom ska vi ha besök hos bm direkt efter. Hoppas på att kunna friskna till tillräckligt bara för det besöket. Skönt däremot är att jag faktiskt köpte sista julklappen igår på lunchen (när jag inte hade en aning om att det skulle säga "pang" bara några timmar senare) så julstressen behöver jag inte tänka på. Tänkte bara skriva några julkort, men det är ju en perfekt "från sängen"-syssla.

4 kommentarer:

Jag vill jag kan... sa...

Fy, det där låter inte bra!! (förutom detta att du har världens gulligaste make :0))

Krya på dig!!

Yevonde sa...

Åh jobbigt! :( SKönt att du blir ompysslad! Kram!

http://avlangtantilldig.se/ sa...

Krya på dig :)

MDB sa...

Tack allihopa! Kram!