söndag 26 december 2010

Juldagen

Juldagen hemma hos makens mamma var jättetrevlig, men vad jag var trött när vi åkte därifrån. Tänk att två små knattar kan låta så mycket och göra så mycket bus! Är lite overkligt att tänka att snart är det där livet med att hålla reda på barnen också vårt liv, ska bli så spännande.

Självklart fick knattarna en massa paket, men vad som var gulligt var att makens mamma även slagit in flera paket med etiketterna "till J:s och J:s bebis från farmor". Så fint! Det var jag inte alls beredd på.

Idag blir en riktig slappardag. Egentligen skulle vi till makens pappa, men han har blivit sjuk, så vi får roa oss själva här hemma istället. Känns lite oroväckande att jag redan börjat fundera på "jaha, vad ska jag hitta på då...?" med tanke på att det är så här mina dagar ska se ut i över en månad framöver. Fast det är ju inte som att det inte finns saker att göra, har ju bland annat en lång pyssel- och "fixa hemma"-lista som jag kanske ska börja beta av redan idag.

Inga kommentarer: