söndag 19 december 2010

Shoppat till pyret

Som jag skrivit om tidigare så har jag haft stora problem med valet av skötväska. Har lite svårt med val generellt och i och med att jag vet att den kommer att användas väldigt mycket så vill jag ha den perfekta väskan (som inte finns såklart...). Men, idag slog vi ändå till på den från Polarn & Pyret. Att det till slut blev den var framför allt en ekonomiskt sak - via mitt Medmera-kort fick jag hem en rabattcheck på 20% på en valfri vara hos P.op och tillsammans med att vi hade presentkort där så behövde vi bara betala 50 kr i kontanter. Kändes inte helt fel för även om det såklart skulle blivit billigare att köpa begagnat som vi först tänkt så kunde vi ju lika gärna använda de där presentkorten till att köpa väska (kläder behöver vi faktiskt inte så mycket mer). Så nu ska jag bara testa att hänga på den på vagnen och se hur det känns. Maken tyckte att den verkade bra i alla fall, men har sagt att vi kan alltid byta om jag inte tycker att det blir bra. (Vilket är precis rätt sak att säga om man har en väldigt velig fru...:-) )

Sedan hade vi också en premiecheck hos Coop så då passade vi på att köpa första paketet blöjor. Vi har ju tänkt använda tygblöjor i första hand, men det känns bra att även ha engångs som ett komplement så man inte får panik om man inte har hunnit tvätta. Dessutom tänker jag att det kan vara bra att ha engångsblöjor också om man ska iväg på något och vill ha det lite smidigare.

Två saker till att bocka av på listan alltså, det börjar bli väldigt få luckor nu...

4 kommentarer:

Yevonde sa...

härligt att det faller på plats :) Jag har en axelväska från Fjällräven jag tänkte använda som skötväska. Den har rätt bra med fack och är okej storlek. Kommer nog bli fint :)

MDB sa...

Vad skönt. Hade jag haft någon väska som skulle kunna funka så vet jag inte om jag hade köpt någon skötväska, men nu är jag den typen som försöker stoppa det mesta i jackfickorna och slippa väska... eller så har jag ryggsäck.

mamma-wannabe sa...

Tack för tummarna :)
Kram

Jag vill jag kan... sa...

Vad häftigt, det närmar sig nu!!!