onsdag 8 december 2010

Förlossningsförberedelse

Idag var jag och make på den förlossningsförberedande klassen på min yogakurs. Vi fick andas och prova på lite olika ställningar både för att slappna av och att hjälpa till att få ut barnet, och sedan var det lite allmän info om förlossningen. Maken var lite skepisk när vi var på väg dit, men efteråt tyckte han att det hade varit bra. Själv tycker jag det det känns mest overkligt - ska vi verkligen gå igenom en förlossning? Och är det verkligen så kort tid kvar att det är dags att börja förbereda sig? Jag kan helt enkelt inte förstå det, att det inte är så lång tid tills vi ska få träffa den lilla därinne, och längtan bara ökar och ökar.

1 kommentar:

Yevonde sa...

Jag var på en sån kurs med, det var bra :) Eller det vet jag ju inte än, men lite tips tyckte jag att det gav.. Det är fortfarande overkligt, troligen blir det itne verkligt förren vattnet typ går.. :)