onsdag 1 december 2010

BM-besök (nr 5)

Ytterligare ett BM-besök idag. Tyckte det var lite märkligt eftersom vi var där för bara en vecka sen, men hon sa inget i alla fall.

Blodtryck: 115/60 (Kan inget om sånt med det var tydligen bra)
Blodsocker: Inget prov togs
SF-mått: 28. Vi följer fortfarande vår kurva exakt. :-)
Hjärtljud: Blev bara tratten idag igen så vi fick inget värde, men hon sa att det var bra.
HB: Inget prov togs
Vikt: Ingen vägning denna gång

Totalt var jag därinne ca tio minuter, vilket gjorde att maken (som var lite försenad) för första gången inte fick vara med. Hon frågade som vanligt hur jag mådde och om jag hade några funderingar, men jag mår ju bra och det mesta jag vill veta läser jag i andras bloggar. :-) Hon tyckte i alla fall att vi verkade rätt förberedda och sa att "ni kan ju få barn redan idag", fast tillade att liite längre är det ju bäst om den stannar därinne. Jag håller med - på den här sidan året får den lilla hålla sig inne i alla fall.

Vi fick också ett papper som hon sa att vi kunde fylla i och ta med i besöket kring v.35-36. Det var fyra punkter: Tankar om graviditeten, förlossningen, amning och vilket BVC vi vill ha. Trodde att det skulle vara mer explicita frågor kring förlossningen, men det kanske mer tas upp till diskussion. Jag har i alla fall börjat föra lite anteckningar kring hur jag vill ha det om jag får bestämma...

Inga kommentarer: