onsdag 8 december 2010

Skötväska?

Vi har ju haft det mesta klart ett tag nu, men en sak som vi inte skaffat är skötväska. Tycker att det är hur svårt som helst. Å ena sidan tänker jag ekonomiskt och att man faktiskt kan ha vilken väska som helst, å andra sidan är jag ju ett organisationsfreak som gärna skulle se att min vanliga väska hade ett fack för var sak och som hatar att rota runt och leta efter något i botten. Man ska ju ändå använda den där väskan varje dag, så att investera i en som jag gillar och som har sjukt många fack är nog det bästa. Men då kommer jag ju till nästa fråga - vilken väska?

Har kollar på en från Polarn & Pyret som visserligen är dyr men som verkar ha många fack. Annars har jag hört bra om märket Skip Hop. Kollar man runt på olika forum rekommenderar alla väldigt olika tycker jag, och det är väl baserat på olika behov. För mig är det som sagt viktigt med många fack, och att det finns såna där korta band att spänna runt barnvagnshandtaget, har hört att med vår vagn kan det vara svårt att hänga själva remmen över handtaget.

Nån som har några tips?

7 kommentarer:

Hanna sa...

Vi köpte en Point Zero One Strap som finns på Stadium i massor av olika färger och bara kostar 99kr. Den går jättebra att hänga över handtaget på våran vagn (vi har en Emmaljunga City Cross), och har flera små fack :) Den finns att beställa på hemsidan också, och väljer man att hämta ut den i butik så är det gratis frakt :)

Här finns den på deras hemsida: http://www.stadium.se/mode/damklader/accessoarer/060770/point-zero-one-strap

Sara i Lule sa...

Kolla på Stadium. Där har dom en bra väska som faktiskt ÄR en skötväska, men som ser ut som en mer sportig, vanlig väska. Den har bra mad fack och grejer och kostar inte skjortan, typ 300 eller nått sånt.

Ica sa...

Bästa skötväskan jag haft var till mitt yngsta barn. Jag köpte då en Skip Hop Dash. Jättebra (ett litet minus till det lilla skötunderlägget, men det var så många fördelar som övervägde)!
Jag tror du kan fynda på tradera el. blocket för jag sålde min som faktiskt var i nyskick efter 1/½ år för knappt halva nypriset. Det säger ju litet om kvaliteten, eller hur :-)
Lycka till med bebisen.
/Ulrica

Anonym sa...

Tycker det är helt onödigt med skötväska. Vi köpte en men jag har ändå använt vanliga väskor (med fack). Man vill ha en som ser ok ut och inte är för stor, då slipper man handväska vilket är skönt! I början kånkade jag runt på både och. Jag kan däremot om du inte köper skötväska rekommendera jättefina skötunderlägg från 10gruppen för 150 kr. Superbra och så slipper man de där engångs från Libero.

MDB sa...

Hanna & Sara - Tack för tipsen, ska absolut kolla upp den där på Stadium.

Ica - Trevligt att höra att du gillade Skip Hop. Min tanke är faktiskt att köpa på Tradera eller Blocket, i alla fall om jag bestämmer mig för någon av de lite dyrare väskorna.

Anonym - Förstår din inställning, men jag som inte använder handväska känner att jag har inte mer användning för en "vanlig" väska så då kan jag lika gärna köpa en riktig skötväska.

Turbolina sa...

Jag gillar verkligen min Skip-hop, både snygg och praktisk! Minns inte vad min heter, typ Skiphop duo double men den är ju tvillingvariant. Massa bra fack även om jag tyvärr alltid stökar till. Men blöjorna och maten vet jag alltid var jag har. Nackdelen med vissa av singelväskorna är att de inte stängs med dragkedja eller lock utan är öppna så kolla noga vilken modell du vill ha. Lisa

Litenlängtan sa...

Om du bara vill ha en att ha på vagnen så är de här ett hett tips... Har själv spanat på dem LÄNGE :-D
http://vurm.se/