onsdag 28 april 2010

Ändrade planer...igen

Läkarbesöket i dag blev inte riktigt som förväntat, eller så kanske det blev det eftersom jag alltid förväntar mig nåt oväntat på den negativa skalan...

Eftersom mensen kom så sent så ville läkaren att vi skulle göra en undersökning och den visade tyvärr att slemhinnan fortfarande var lite tjock. Så det blir att skjuta upp sprutstarten och spraya en vecka till. Äggplocket som jag nu gick tillbaka till att tro att det skulle bli av v.19, blir därmed förskjutet till v.20. Lite trist känns det ju, men behövs en extra vecka för att bygga det perfekta ägget så får det väl bli så.

6 kommentarer:

toksnippa sa...

Men skrutt att det blir en vecka till, men rätt tänk har du iallafall!

Tea sa...

Tråkigt när man vill komma igång men det är nog bäst i längden att vänta.

MDB sa...

Ja, det är svårt det där att försöka tänka på vad som är bäst för en egentligen, när allt man vill är att komma vidare.

S sa...

Hej! Jag har inte lämnat en kommentar förut men jag har kikat lite i din blogg. Vill bara önska dig lycka till. Själv går jag igenom IVF just nu också och har sprayat sen den 16/4. Sprutstart blir den 5/5 så jag tror vi kommer ligga ganska lika i behandlingen.

Det är mycket väntan när man gör IVF och jag är lite som du nämnde själv så att jag förväntar mig negativt. Då blir man ju glatt överraskad istället. Fast jag vet själv att i längden skulle jag nog må bättre av att vara positiv. Inte lätt!

Lycka till igen!

/S

MDB sa...

S - Roligt att du får sprutstart 5/5 - det är förhoppningsvis samma dag som jag!

Jag tycker att det går mycket upp och ner, och växlar ganska friskt mellan att vänta sig det värsta och det bästa.

Lycka till!

S sa...

Hej igen!
Kul att vi ligger så lika i behandlingen. Vilken klinik går du på (har inte lyckats läsa mig till det i bloggen :).

Jag bloggar lite själv. Bra att skriva av sig tankarna. :)

Ha det bra!

http://smassk.wordpress.com/