söndag 25 april 2010

Spraydag 15

Det här med att flyta med och gilla läget är inte det lättaste. Fortfarande skyndar jag mig in på toaletten på morgonen för att se om det åtminstone kanske skulle kunna skymtas någon rosa spottning, men icke. Blir nog ett läkarbesök nästa vecka, ungefär vid samma tidpunkt som när jag förra gången började med sprutorna. :-(. Försöker att tänka positivit igen med tanken att det kanske är bra för endometriosen att spraya lite längre, jag har nämligen varit lite orolig för om monsterblödningen vid missfallet påverkat cystan jag har på vänster sida. Hoppas inte.

I natt drömde jag för övrigt att jag hade ett barn på ungefär ett och ett halvt år. Det som stannade kvar när jag vaknade var inte bara den härliga känslan av att få vara mamma, utan att jag faktiskt i drömmen tänkte tanken "kan livet vara så här bra" när jag helt plötsligt var en del av den där gemenskapen jag längtat efter så länge.

Inga kommentarer: