fredag 23 april 2010

Spraydag 13 - väntar fortfarande!

En hemsk vecka är äntligen slut! Det har bara varit jobb jobb och jobb. Stressnivån har varit väldigt hög och inte har den blivit lägre av att jag tänker att jag måste ta det lugnt nu under behandlingen. Har dock ett vagt minne av att det var likadant förra veckan, men att jag lyckades fokusera när jag väl började med sprutorna och skala bort alla stressmoment.

Det finns ju dock ytterligare ett stressmoment - mensen som fortfarande inte dykt upp. Jag är nu alltså på spraydag 13 och totalt på cykeldag 36. Jag tycker ju att den borde kommit vid det här laget och nu börjar jag bli riktigt nervös för att det här ska påverka behandlingen, jag som var så himla nöjd över att ÄP skulle bli just i v. 19. Ringde läkaren idag som tyvärr verkade väldigt stressad och faktiskt sa "hej då" flera gånger fast jag inte pratat klart! Jag kunde inte riktigt få ur henne ett svar om detta kunde göra att ÄP blir senare, det enda hon sa som svar på det var att vi inte skulle behöva avbryta men det hade jag inte ens tänkt på. Hon menade att mensen säkert dyker upp under helgen, och att vi skulle höras på tisdag. Inte riktigt det jag ville höra. Är faktiskt rätt skeptisk till att mensen skulle dyka upp i helgen, brukar alltid få spottings någon eller några dagar innan men nu - inte ett skymt av ens nåt som liknar rosa.

Kan också berätta att det nästann känns skönt att jag är rätt övertygad om att jag inte haft ägglossning, och att vi inte försökt att tajma den, annars skulle jag väl springa och ta graviditetstest hela tiden. Nu tog jag ett innan jag ringde läkaren eftersom jag visste att hon skulle fråga, och ja, det visade såklart negativt. Nåt mirakel ska vi självklart inte ha här inte...

Rådfrågade för övrigt en kollega som gav mig tips på några kraftfulla yogaövningar som hade fått igång hennes mens när den var sen, plus att hon berättade att hon fått mens en vecka tidigare när hon ätit rosenrot. Så det blev en sväng förbi hälsokostaffären på väg hem (efter att först ha googlat på "rosenrot och synarela ivf" för att se om det kunde krocka)...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej! Mitt tips är att dra ut och springa en runda. Ibland har jag nämligen fått precis som mensverk i slutet av träningen som går över på ett par minuter och dagen efter så har mensen startat, bara så där pang på. Utan småblödningar i dagar innan. Barnmorskan säger till mig att det nog bara är tillfälligheter men jag har fått precis på samma sätt två gånger nu och jag har jätteoreglbunden mens. Den hoppar från 28 dagar till 43 i cykeln.
Hoppas att allt går bra för er!
Hälsningar.

Anonym sa...

Hej! Ang synarela och rosenrot.. den sista stimulerar/aktiverar ju immunitet. Kanske mindre bra för den som planerar bli gravid???
Jag hade bara spotting isf mens när jag spayade. Minns tyvärr inte vilken cykeldag.
Lycka till!!!