tisdag 20 april 2010

Spraydag 10 - var är mensen?

Börjar bli lite nojig för att mensen inte har dykt upp än. Förra gången kom den på spraydag 9 och då hade jag lite förvarningar dagen innan dessutom. När jag kollar nu är det inte en tillstymmelse till rosa, trots att jag har haft typisk mensvärk flera dagar. Det är ju cykeldag 32 så jag tycker ju att den borde dyka upp snart.

Det har ju visserligen inte gått lång tid, men jag oroar mig för att kroppen inte ska ha kommit igång ordentligt efter det tidiga missfallet. Dessutom är jag hyfsat säker på att jag inte hade ägglossning den här månaden. Jag testade visserligen inte med ÄL-stickor, men jag brukar ha känningar och det har jag inte haft den här cykeln. Fy så jobbigt att man ska behöva oroa sig konstant. Kanske borde jag ta ett graviditetstest för det brukar ju trigga mensen...

Någon som varit med om att mensen inte dykt upp eller dykt upp väldigt sent och som kan berätta vad som händer då behandlingsmässigt?

8 kommentarer:

Åsa sa...

Har inte så bra koll med spray och missfall men mellan mina ivf-försök har den blivit rätt så försenad efter alltid varit relativt regelbunden på runt 28 dagar. Inför det senaste tror jag det gick upp till 35 dagar innan tant röd ämnade dyka upp.
Kram, kram

MDB sa...

Skönt att höra att någon annan också varit sen i alla fall. Hoppas bara att det inte ska påverka sprutstarten.

Emelie sa...

Mensen kan bli lite uppskjuten av sprayningen, ena gången kom min jätte tidigt och nästa kom den senare.

Sara sa...

Säger som de tidigare, min har varit helt koko sen vi började med IVF, någon cykel har varit 18 dagar och någon 43.. så det är bara att vänta helt enkelt..

FÖr nu ska det bli barn! :)
Kram

Anonym sa...

Körde bara korta metoden på Cvl och har aldrig sprayat. Men eftersom jag har inte ägglossar eller får mens regelbundet fick jag alltid Provera-tabletter för att starta mens. I ditt fall tror jag bara den är sen men är du orolig så ring o prata med dom gulliga systrarna. Kram o lycka till med kommande försök/Mamma till CVL-twins!

MDB sa...

Skönt att höra att det inte är ovanligt, men jag gillar det fortfarande inte. Har den inte kommit på fredag så ringer jag läkaren.

Längtan sa...

Första besöket på din blogg. Håller tummarna för att det lyckas den här gången!

MDB sa...

Längtan - Kul att du hittat hit! Tack för tumhållningen.