onsdag 14 april 2010

Spraydag 4 - Glömde spraya!

Jag skrev igår att jag tänker på behandlingen mindre den här gången - uppenbarligen för lite, eftersom jag glömde spraya imorse. Sanningen att säga var det dock lite olyckliga omständigheter. Jag har ställt mobilen att ringa kl åtta varje dag, och imorse ringde den precis när jag var i trappan till jobbet. Jag höll mobilen i handen och tänkte att på så sätt kommer jag ihåg att ta spraydosen så fort jag kommer in på kontoret, MEN just då ringde en kollega som glömt sitt passerkort och ville att jag skulle släppa in henne. Glömsk som jag är tänkte nog hjärnan att jag tagit upp mobilen bara för att svara, så jag stoppade ner den i väskan och glömde helt enkelt bort sprayen. Tills jag skulle ta fram plånboken på lunchen och stötte på Synarela-förpackningen i väskan...

Hade det har varit mitt första försök hade jag varit i upplösningstillstånd, men nu har jag som tur är läst så många bloggar där folk missat en sprayning här eller där så jag känner mig inte så orolig. Det hann bara gå fyra timmar, och dessutom är det ju så tidigt i behandlingen. Någonstans (minns inte var) har jag läst att innan sprutorna är det inte nån fara att spraya lite sent egentligen. Sedan har sprayen som verkan att hindra ägglossning och då är det inte så bra att glömma bort den. Det vill jag ju inte ska hända, så från och med nu ska jag vara jättenoga med sprayen, och inte tänka "jag kommer ihåg att spraya när jag kommer in" utan ta dosen direkt och dessutom markera på förpackningen att jag gjort det.

3 kommentarer:

Åsa sa...

Man blir inte bara lugnare, man blir mer förvirrad också... Jag glömde ta en spruta senaste behandlingen innan jag gick och la mig, tur nog behövde jag kissa mitt i natten och kom på det då...
Får skylla på hormonerna, eller så början man bara bli gammal och glömsk... ;-)

MDB sa...

Det är tur att man kan skylla på hormonerna! :-)

pärla sa...

Så där var det för mig också under den sista behandlingen... Glömde gladeligen sprayen i flera timmar! Men det gick ju bra ändå! :)
Heja dig nu!