söndag 4 april 2010

Vad kan JAG göra, del 2.

Det blir ingen akupunktur, i alla fall inte det här försöket. Jag har funderat och kollat runt lite och kommit fram till att jag varken har ekonomin, tiden eller lusten just nu. Men några saker av det som jag läst om akupunktur och ivf kommer jag ändå att ta till mig, bland annat tanken att det nog är bra att jobba på min blodcirkulation. Istället för akupunktur kommer jag dock att satsa på cirkulationshöjande yogaövningar. Jag yogar gärna vanligtvis, men inför förra behandlingen så rann det liksom ut i sanden och istället låg jag på soffan mest hela tiden. Nu har jag dock fått förnyad energi, och har sökt upp några yogaställningar som enligt infon ska hjälpa blodcirkulationen, och även några ställningar som sägs hjälpa mot infertilitet. Att yogan också tenderar att verka avstressade och stärkande är ju ett plus det med.

2 kommentarer:

Yevonde sa...

Det är nog en jättebra idé :)

Jag kämpar med det med, kalla händer, kalla fötter. Jag har gått till en zonterapist ett par ggr och hon har visat mig några enkla rörelser man helt enkelt gör innan man går upp, sittande på sängen. svårt att förklara i ord, men om du går en gång hos nån så kanske det räcker. :)

MDB sa...

Det låter väldigt intressant, ska försöka att kolla upp det där lite mer. Måste säga att jag är lite mer lockad av zonterapi eller akupressur mer än akupunktur. Det är nog något med nålarna (säger hon som snart ska sticka sig själv i magen varje dag...)