måndag 5 april 2010

Garderobsutbyte?

Jag tycker egentligen att jag har nog med kläder i min garderob, och har dessutom en tanke om att försöka leva mer miljömedvetet och inte köpa annat än det jag verkligen behöver. Under första ivf-behandlingen blev dock en sak uppenbar - min garderob är uppbyggd för en ganska smal person som gillar saker som sitter tight. Inte en bra kombo med en svullen mage med andra ord. Under ruvartiden tyckte jag att jag fick både en och två blickar på magen på jobbet vilket inte var så kul. Plus att de vanliga kläderna inte var så sköna att ha på sig.

I mina positiva stunder tänker jag att det är bra att uppdatera garderoben lite för magen kommer ju ändå att börja växa, och vill jag kunna dölja den lite så behöver jag klä mig annorlunda. Det pessimistiska jaget tycker dock att det är helt onödigt för tänk om jag sen står där utan mage och massa mag-anpassade kläder. Svårt val...

4 kommentarer:

Barnarlivet sa...

Men lite måste man ju få unna sig när man går igenom det här! När börjar du med sprayen härnäst?

mamma-wannabe sa...

Håller med... garderobsbekymmer uppstår under behandlingen - fick gå i mysbyxor de sista 3 spray dagarna innan ÄP senast - tur att jag kunde jobba hemifrån :)

Jag har tidigare haft tunika-förbud i min garderob, eftersom tunikor gör att jag ser gravid ut, har nu från gått förbudet och inhandlat 2 tunikor och några längre skjortor, så att jag kan gå till jobbet även när jag genomgår behandling ;)

Hoppas även att det blir en riktig gravid magen någon gång så att "inköpet blir befogat"

Håller tummarna att det går bra för er!

KRAM

MDB sa...

Barnarlivet - Jag börjar med sprayen om sex dagar, dvs nästa söndag. Woho!

Mamma-wannabe - Skönt att någon annan känner igen problemet. Har också funderat på tunikor, det har många på jobbet men jag har känt att det inte riktigt varit min stil tidigare. Fast det kan det ju vara bara det är rätt tunika :-)

Joanna sa...

Vi har skitkallt på kontoret så där går det inte med några tunikor...tjocka koftor funkar iofs.

Det där med svullen mage känner jag igen mig på. Har varit VÄLDIGT svullen nu i ett par dar och det är en utmaning varje morgon att komma på vad man ska ta på sig...

Att fylla ut garderoben med mammakläder hade varit trevligt :)

Kramar!