torsdag 22 april 2010

Fler zonterapifrågor

Jag gillar ju massage och ansiktsbehandlingar, och brukar då gå på elevbehandlingar. Det är väldigt prisvärt och jag har inte tyckt det varit sämre än när jag gått till ett proffs. Det var ett tag senare jag var där, så jag gick idag in för att boka någonting, och såg då att de hade satt upp zonterapi på sin lista. Det skulle ju vara ett sätt för mig att testa på om detta är något för mig, men saken är att de bara hade tider rätt nära inpå ÄP. Vad tror ni som är mer erfarna - är det helt fel att boka en sån tid? Gissar på att det mer är en generell genomgång än att de inriktar sig på ens problem, men det kan väl inte vara något fel med det?

3 kommentarer:

loba sa...

Fråga när du bokar, men jag tror att du lugnt kan boka in en zonterapitid ett par dagar innan ÄP. Tala om situationen för den som behandlar dig, så kan de göra lite extra för både hormoner och livmoder utan att för den skull sabba det som sprutorna jobbar fram.

Om inte annat så är det både lugnande och balanserande och det är ju bra inför det dryga som ett ÄP är.

Anonym sa...

Har provat zonterapi för/mot (?!) barnlöshet och hon gör det inte om chansen finns att man är gravid. Hon tröck extra runt äggstockar och de nedre reagionerna för att få igång cirkulationen.
Innan ägglossning borde det inte vara några problem, men kolla för säkerhets skull innan så att det inte krockar med medicinerna, det sätter ju igång en hel del i kroppen:)
Kan också säga att det är behagligt och avslappnande för det mesta:)men i problemonråden kan det vara ömt..på ett skönt sätt.
prova! om inte annat får du lite tid för dig själv och blir ompysslad, det är aldrig fel!:)
akna

MDB sa...

Tack för era kommentarer. Jag bokade, vilket var tur för när jag kollade en kvart senare så var det fullbokat! Ska dock kolla med dem att det är ok med tanke på behandlingen.