lördag 24 april 2010

Spraydag 14 - försök till positivt tänkande

Trots att jag tagit till alla knep jag fått tips om lyser fortfarande mensen med sin frånvaro. Det är inte roligt alls, och sämst av allt är att det stressar upp mig och får mig att fokusera på behandlingen på ett dåligt sätt. Jag tror att anledningen är att jag hade räknat ut att vi faktiskt skulle hinna med ett FET innan klinikens sommarstängning om det vore så att allt gick enligt planerna tidsmässigt men ändå inte lyckades. Om behandlingen nu förskjuts så blir det här helt definitivt sista chansen innan sommaren. Plus att om vi lyckades så skulle eventuella kontroller troligen ske i perfekt synk med vår semester och när jag väl var tillbaka på jobbet skulle det kunna vara läge att berätta. :-) Har jag nämnt att jag är något av en kontrollmänniska?

Jag försöker att tänka positivt - det ska ju inte behövas någon mer chans eftersom jag ska bli gravid nu på det här försöket! Och det spelar ju ingen roll om jag blir gravid vecka 19 eller någon vecka senare, glädjen kommer ändå att vara lika stor. Så nu ska jag försöka lägga ner det här stressandet och oroandet för hur det kommer att bli. Kommer mensen så kommer den, och kommer den inte så får jag väl se vad läkarna säger, om jag får något som sätter igång den eller om vi kan köra på med sprutorna ändå.

2 kommentarer:

Mikaela sa...

Jag är också lite så där kontrollfreak, om jag nu blir gravid så är "den värsta" tiden på sommaren och så lagom efter semester får man berätta. Men man tar ju vad man får verkligen!!!

MDB sa...

Ja, jag blir ju glad vilket som, men det är jobbigt när det hela tiden ska strula och aldrig få gå som på räls...