lördag 3 april 2010

Påskmiddag

Idag var det påskmiddag med makens familj. Ska jag vara ärlig så hade jag inte sett fram emot det direkt. Det känns hemskt att säga så, och jag önskar innerligen att jag kunde vara glad för att makens syskon har så fina familjer, men avundsjukan sitter där den sitter. Jag kunde dessutom inte låta bli att tänka att det kunde varit annorlunda, att det här lika gärna kunde varit tillfället då vi fått berätta för dem att vi lyckats på första försöket. Istället fick jag känna mig tacksam att ingen av makens syskon hade en nyhet att berätta...

3 kommentarer:

Joanna sa...

Avundsjuk på släktingarna - check!

Du kan tro att det högg till i magen igår varje gång jag hörde svägerskan prata om sin graviditet. Man blir ju för fan ledsen i hel kroppen...

Så jag förstår dig så väl. Och dessa känslor är inte konstiga alls. Bara jobbiga....

MDB sa...

Ja, inte nog med att det ska vara jobbigt att höra dem berätta - det är också jobbigt att tycka att det är jobbigt...

Känns också hemskt att jag är lite väl uppmärksam på vad svägerskorna dricker, igår drack en vin och en vatten...

Pi sa...

Undrar om man någonsin kommer att sluta reagera på "signaler" som dessa? Vi ofrivilligt barnlösa blir nog extra känsliga och uppmärksamma på sånt här, kanske för alltid? Förstår att du tyckte det var jobbigt.