onsdag 14 april 2010

En sista tanke innan läggdags...

...är varför jag envisas med att läsa artiklar om jämställt föräldraskap och uppfostran över könsgränserna. Inte för att artiklarna är dåliga utan för att jag blir mörkrädd av alla kommentarer. Är det så här det ska vara? Att en mamma som tycker att det är ok att ens pojke i dagisåldern får ha kjol på sig då och då, blir utskälld för att vara en dålig mamma eftersom sonen ska lära sig hur det är i samhället. Eller att ett samkönat par som är överlyckliga över sin dotter får frågan om hur många terapitimmar hon kommer att behöva eftersom hon kommer att sakna en pappa. Vet inte vad jag ska säga mer än att sucka och stänga datorn för kvällen...

3 kommentarer:

Yevonde sa...

Jag har två favoritbilder på min systers son, en i en fantastiskt prinsessklänning och en när han har lånat en baddräkt. Och så har hon itne hjärta att klippa hans lockar, så han har nån slags halvlång frisyr, inte page, men lite löst och ledigt. Det är svårt, hur mycket man än kämpar hemma så lär de sig vad som är "rätt och fel" där utanför... Men bara man funderar över det så är ju hälften vunnet kanske :)

Miss S sa...

Tack för dina ord och ditt stöd. Jag är övertygad om att jag kommer att återfå mitt intresse för andras ivf-bloggar och annat kring ivf inom kort, men man får nästan lite dåligt samvete för att man är så dåligt uppdaterad kring sina "ivf-vänner".

Tänk, alla tror att man ska jubla och hoppa över att se en nyfödd... Vi har ofta småbarn på jobb, och jag orkar inte alls engagera mig i dem och andra tycker säkert jag är superkonstig, men det skiter jag i. De förstår ju inte bättre.

Härligt att du är igång igen! Nu jäklar!
Kram

MDB sa...

SMBY - Ja, om man bara har tänkt tanken att det skulle kunna vara annorlunda så har man ju kommit en bit på väg i alla fall.

Miss S - Känner fortfarande lite att jag måste kommentera på allas bloggar, men samtidigt försöker jag dra ner på min datortid hemma.

När det gäller småbarn på jobbet (eller generellt) så är det så roligt att man får den där stämpeln med "hon som inte är så intresserad av barn" (säkert lätt när jag dessutom är barnlös) fast det egentligen är precis tvärtom.