lördag 17 april 2010

Spraydag 7 - en vecka avklarad

Så har jag faktiskt sprayat i en vecka, det känns både som att det har gått snabbare och hur lång tid som helst. En generell känsla för hela ivf:en tror jag. Nu känns det som att det är dags att börja vänta på blödningen och på att få sprutstartdatum. Förra gången kom den på spraydag nio, men då slutade jag ju med p-piller på spraydag sex, så jag räknar med att få vänta några dagar extra den här gången även om jag hoppas på tidigare. Vill bara komma vidare till nästa steg så snabbt som möjligt!

Vi har ju fått planerat ÄP vecka 19 och det är verkligen perfekt eftersom jag bara jobbar tre och en halv dag pga Kristi himmelfärd. CvL har ju öppet på helgen så jag har kallt räknar med att de även har det röda dagar om det skulle bli aktuellt. Någon som vet säkert? Annars ska jag nog dubbelkolla med min läkare. Jag hoppas på att det skulle kunna bli äggplock på måndagen eller tisdagen för det skulle innebära att jag skulle kunna minimera ljugandet på jobbet till ett minimum eftersom ET då skulle äga rum antingen på en helgdag eller på min halvdag. Men jag har också funderingar på att kanske begära ledigt på fredagen för att täcka upp om det skulle behövas. Det är ju en klämdag dessutom så det skulle ju inte sitta fel med en långhelg även om ÄP och ET blir tidigare.

Det här är för övrigt en stor skillnad mot IVF 1, då var jag sååå nervös för att det inte skulle bli något ÄP eller ET och nu sitter jag här och planerar som att det är helt säkert...

6 kommentarer:

Anonym sa...

Vi gick på CvL och jag fick en stark känsla av att de ville undvika helgdagar så mycket det bara gick. Jag tycker du ska kolla planeringen med läkaren.

Fialisa sa...

Jobbigt det där med ljugandet på jobbet!
Hoppas att alla dagar infaller "rätt" så det blir så enkelt som möjligt för dig! :)
Kram

MDB sa...

Anonym - Ja, kanske bäst att kolla upp. Samtidigt så måste de ju varit medvetna om den röda dagen när de bokade in mig på ÄP v.19 så på något sätter löser det sig ju.

Fialisa - Ja, det är ju jobbigt att ljuga samtidigt som jag inte är redo att berätta. Har pratat med maken nu och jag tar ledigt även på fredagen (om det funkar med jobbet), på så sätt behöver jag bara vara borta en dag oavsett vilken dag det blir ÄP. Förutsatt att det nu blir v.19, men det räknar jag ju med.

Åsa sa...

Klart det är helt säkert, jag är iallafall också övertygad! :-) En tanke man måste tro på.
Visst känns det annorlunda mot det första försöket, nu vet man allt man har framför sig. Det var som en av sköterskorna sa till oss senast, det är ju aldrig kul att bli rutinerad inom ivf men man får ändå med sig en del på vägen som underlättar för nästkommande försök.
Kram, kram

Anonym sa...

Hejsan..
Läser din blogg flitigt o har kommenterat förut..
Går också på CVL o har äggplock v 19..kanske möts i väntrummet..
Håller alla tummar o tår..=)

// Elisabeth

MDB sa...

Åsa - Ja, visst har du rätt. Hoppas bara på att jag inte behöver bli för rutinerad.

Elisabeth - Spännande, nu kommer jag kolla runt där med extra nyfikenhet...
Håller tummarna att det går bra för er!