onsdag 28 april 2010

Fina kollegorna

Idag var det en på jobbet som bröt ihop efter ett jobbigt besked i privatlivet. Alla kollegor var genast framme med tröst och den ledsna kollegan blev pushad att åka hem till familjen och att inte sitta kvar och jobba på. En tanke som slog mig när hon hade gått var att kanske skulle jag berättat om missfallet på jobbet istället för att upprepat smita till toaletten när tårarna rann över. Det var några kollegor som ändå såg och undrade hur det var, men jag viftade bara bort det. Jag tror att min inställning i frågan att berätta på jobbet börjar gå från "bara ev för chefen, men inte alla kollegor", till "skulle vara skönt om man kunde berätta för kollegorna men inte för chefen".

2 kommentarer:

IVF-Karusell sa...

Kollegor är bra - jag hade fint stöd från mina kollegor som fick veta vad vi gick igenom. Några visste från första början och följde oss genom graviditet, missfall och en lyckad graviditet. Det är skönt att inte behöva förklara varför man mår som man gjorde ibland - då vet de varför liksom.

Massa kramar!

loba sa...

Jag har också haft stort stöd från vetande kollegor. Det är dubbelt det där, känner jag. Man tappar distansen mellan arbete/privatliv en del, men samtidigt är det skönt att folk vet vad man går igenom.