lördag 17 april 2010

Boktips önskas

Känns som att jag inte har så mycket att blogga just nu. Intet nytt i behandlingen, nu är det ju bara samma gamla hjulspår, och vardagen flyter på i ganska trist takt.

En sak som jag kan skriva om är att jag nyupptäckt biblioteket! Var en väldigt flitig lånare under min studietid, men sedan byttes det mot en väldigt flitig köpare på pocketshopen. Nu håller jag på att genomföra en stor rensning hemma och har kommit fram till att jag kanske inte måste äga alla böcker och låta dem stå och samla damm i bokhyllan. Det går ju lika bra att låna och sen lämna tillbaka. Vilket det har blivit en hel del av den senaste tiden. Förutom att jag, som jag skrivit om, har botaniserat bland zonterapi- och yogaböckersutbudet har det blivit en del skönlitterärt. Saken är dock den att jag nu läst de flesta böcker som fanns på min "att läsa" lista, så jag tänker be er om tips. Vad ska jag låna härnäst?

7 kommentarer:

Marre sa...

Vet inte ifall den boken som jag rekommenderar finns att låna...den heter Lycka och är en av DALAI LAMAS böcker. Den e super bra!
Jag fick den av min pappa, som hade köpt den till mig!

Anonym sa...

Jag antar att du läst hela Per Anders Fogelströms romansvit om Mina drömmars stad, eftersom ditt bloggnamn påminner om den. Annars rekommenderar jag de böckerna som talbok, ljuvligt att lyssna på i bilen.

Just nu läser jag Shantaram av Gregory David Roberts, en lång och oförglömlig läsupplevelse.

Kram!

loba sa...

Yann Martel har skrivit världens bästa bok. "Berättelsen om Pi" heter den och vann Bookerpriset 2002 (?).
Fantastisk, oförglömlig, vacker.

Sara sa...

Liza Marklunds nyaste serie gillar jag skarpt, och då är jag inte så förtjust i de övriga böckerna.
Men Nobels testamente, Livstid och En plats i solen är riktigt bra!

Alla Peter Robinson och Harlan Coben-böcker kan jag också rekommendera.

Och givetvis "Tillsammans är man mindre ensam" av Anna Gavalda!

Så, nu fick du träffa boknörden i mig. ;)

Kram

MDB sa...

Tack för alla era tips. Några har jag läst, som Fogelströms stad-serie och Gavaldas "Tillsammans är man mindre ensam", men nu har jag lagt till fler på läslistan. Tror att det blir "Berättelsen om Pi" härnäst för den fanns faktiskt inne på min hemmabibbla!

Ss sa...

Allt av Siri Hustvedt och Paul Auster om du inte redan läst dem!

MDB sa...

Ss - Ja, de är faktiskt båda två en favorit här hemma...