torsdag 3 februari 2011

BF idag!

Tänk att vi nått till det datumet som skrutten är beräknad att titta ut, det är helt galet hur fort tiden har gått ändå.

Tyvärr har inget annat hänt under natten än att jag sovit sämre än någonsin. Förutom de vanliga uppvakningarna för vändningar och kisspauser, så har jag vaknat både en och två gånger i rena förhoppningar om att det skulle kunna vara något på gång, men icke. Blir nog ingen bebis idag. :-( Det känns som att har det inte hänt något under natten så är det liksom kört, även om jag vet att det faktiskt skulle kunna sätta igång under dagen också. Just nu känns det helt enkelt som om den aldrig kommer att komma ut, och även om det faktiskt finns en deadline på två veckor så känns de sååå långa och jag vill verkligen inte bli igångsatt. Vet att jag måste ställa in mig på att det faktiskt kan ta lite tid till och inte bara gå och vänta, men det är så svårt.

5 kommentarer:

Barnarlivet sa...

En klen tröst kanske, men visst blir du väl som IVF graviditet igångsatt bara en vecka efter BF? Fast jag tror inte att du kommer bli igångsatt. Till helgen kommer en söt liten bebis ha tittat ut!

Linda sa...

Hoppas verkligen bebis tittar ut snart, om inte annat lagomt till helgen!

Jag vill jag kan... sa...

Hallå lilla pyre - vart är duu?? Kom ut, kom ut vi väntar på dig :0)

MDB sa...

Barnärlivet - Nej, tyvärr inte, det är 41+6 som gäller som jag har förstått. Däremot får man en tidigare övertidskontroll än annars.

Linda - Ja, helgen skulle kunna bli bra! :-)

Jag vill jag kan - Hoppas att den lyssnar... :-)

TeachMom sa...

H*n inväntar helgen för lite lugn och ro. :) Hoppas den dyker upp snart!