torsdag 3 februari 2011

BM-besök (nr 10)

Idag var det dags att träffa barnmorskan igen, för sista gången visade det sig! Känns lite sorgligt, men jag hoppas att hon jobbar när det väl är dags, så kanske vi ses då. Känns som en stor fördel med att ha Mvc och BB ihop. Hon jobbade tydligen både måndag och fredag så vi "bestämde" att det kunde väl vara dags imorrn. När jag svarade "ja" på frågan om jag haft förvärkar så lät det i alla fall som att hon tyckte att det var något positivt.

Har den lilla inte kommit ut om en vecka så ska vi på övertidskontroll, men det görs på ultraljudsenheten, så då blir det inte min barnmorska som jag träffar. Vanligen görs denna i 41+3, men vid IVF är det tydligen 41+0 så lite tidigare blir det i alla fall. Barnmorskan hoppades på att det inte skulle behövas, och det hoppas inte jag heller.

1 kommentar:

Tea sa...

Nu är det riktigt nära. Spännande!