tisdag 8 februari 2011

Nehepp

Vad fina ni är som skriver uppmuntrande kommentarer och peppar! Blir så glad när jag kollar in här!

Tvyärr tror jag inte att det blir någon bebis idag. Börjar känna mig mest förvirrad bara. I morse var ju värkarna (eller förvärkar, sammandragningar eller vad man nu ska säga) nere på fyra minutersintervaller (efter att ha varit tio minuter i söndags och sex igår) och jag tänkte att nu är det nog snart dags ändå. Kändes ju som att det gick i rätt riktning i alla fall.

Ungefär efter jag skrivit förra inlägget kom en kompis förbi och fikade och då var det som att värkarna ersattes av någon slags "mola lite hela tiden känsla" som i kombination med illamåendet/yrheten fick mig att känna lite "magsjukekänsla". Jag kunde känna sammandragningar då och då, men inte med samma regelbundenhet. På eftermiddagen började jag misströsta, grät lite hos maken och började känna mig stressad för att jag "bokat upp en plats" på BB (vilket jag tycker varit en jobbig känsla hela tiden, tror det var därför jag väntade med att ringa i början). Ringde in igen (fjärde gången) och kände mig bara dum, men åh vad personalen där är toppen! Fick prata igen med en jättegullig tjej som sa att det är inte ovanligt att det tar tid eller stannar av till och med under ett par dagar, särskilt när det är första barnet. Jag skulle bara försöka att ta det lugnt och sen var det bara att ringa när det kändes på gång igen. När jag sa att jag kände mig förvirrad så hon bara att du kommer inte att missa det. Gissar på att det bara är att gilla läget så länge.

Uppdatering (17:50): Vet inte vad det är, men den senaste halvtimmen (sedan jag pratade med BB) har värkarna kommit tillbaka med ca fem minuters mellanrum. Snacka om förvirring! Men det är väl som sagt bara att gilla läget och vänta. Ska försöka att inte börja hoppas igen utan bara "hänga med".

11 kommentarer:

Anonym sa...

Du kommer att veta när det är dags, jag lovar! Lycka till!

Jag vill jag kan... sa...

Din onge bara försöker lära dig redan nu att h*n är lite smått envis och gör som h*n själv vill, när h*n själv vill... :D

Lisa sa...

Vad spännande det är det här!

Det här är ju helt klart mer spännande att följa än nån fotbollsmatch eller sånt :-P HOPPAS lillen vill komma ut snart!! Oh längtar tills jag ska föda mitt andra barn i juni, även om det gör ont, så är det ju så cooolt! Finns ju inget häftigare.

Hoppas värkarna blir kraftigare snart!

Frugan F sa...

Det är spännande att följa det hela, tack för att du delar med dig och uppdaterar!

Anonym sa...

Spännande för oss läsare det här. Det blir nog snart baby för er. Jag vet hur trögt det kan kännas men vips har man fått sin baby (och vips är han 10 år :) ) Nä, men ta det lugnt och försök vila och ladda. Vi hejjar här.

MDB sa...

Tack för era peppningar, roligt att ni tycker det är lika spännande som jag! Har lite svårt att tänka mig att det är mitt barn som ska ut nu, så många gånger som jag själv suttit och kommenterat och hejat på andra.

Jag vill jag kan - Tycker din inställning är fin, att det är en liten envising där inne. :-)

IVF-Karusell sa...

Åh så spännande! Det är nära nu! :-)
Glöm inte packa kameran! :) Massa massa kramar! Jag tror knodden kommer inatt!

Anonym sa...

Vad nu? Du har inte uppdaterat sedan igårkväll? Ska vi tro att du har gått och blivit mamma månntro? Hoppas hoppas!

Sara sa...

Hej Tjejen!
Ville bara kika in och säga att jag tänker på dig.
No stress om bebisen inte kommit än, den kommer när den är redo.(I know, världens lamaste kommentar, men det stämmer ju..)

Lycka till och kram!

Anonym sa...

Jobbigt när det kommer si o så, men du ska se - du vet när det börjar - på riktigt! ;-)

Hoppas i smyg att du är på G nu iallafall, du är väl less på att läsa/höra det av alla nu din stackare..

KRAM!!

Linda sa...

Jobbigt när det kommer si o så, men du ska se - du vet när det börjar - på riktigt! ;-)

Hoppas i smyg att du är på G nu iallafall, du är väl less på att läsa/höra det av alla nu din stackare..

KRAM!!

(asch, det var jag iallafall som skrev detta)