måndag 7 februari 2011

Samtalet?

Börjar fundera på när man ska ringa det där samtalet egentligen? På vårt BB har de ju sagt att vi ska ringa direkt när det sätter igång så att de kan planera platserna. För mig har tanken inte ens dykt upp, jag har nog hela tiden fastnat på att man ska "veta" när det är på riktigt och vet man inte så är det inte det, och att det här därför bara ska vara förvärkar som stannar av sen. Men nu har det ju hållt på i lite över ett dygn och är fortfarande regelbundet (nu ca 6 minuter mellan), så kanske vore det bra att ringa och "kolla läget" bara. De är ju ändå proffs och det är säkert inte första gången nån "nybörjare" ringer in och undrar om det "kan vara nåt"...

Uppdatering (22:37):
Har ringt nu och pratat med en jättegullig barnmorska. Hon tog mina uppgifter och sa att det fanns plats. :-) Sen sa hon ungefär att "försök och lägg dig och sov ett tag så kanske du vaknar av att värkarna blivit mer intensiva och då kan du ringa igen". Annars skulle jag ringa imorgon bitt och meddela läget så att de har lite koll eftersom de nu antecknat att jag "är på gång hemma" eller vad man ska säga.

Åh vad spännande det här är! Men jag ska ta vara på hennes råd att inte göra som många förstföderskor som blir så exalterade att de inte kan vila, utan verkligen att försöka kunna sova ut i natt. Är mest nervös för att det ska stanna av under natten, hoppas hoppas att det bara blir mer istället!

9 kommentarer:

IVF-Karusell sa...

Har du värkar med 6 minuters mellanrum? Ring för tusan och meddela hur det ligger till så kan de avgöra vad ni skall göra, antar att de vill att ni skall vänta lite till - men liksom förbered dem på att ni är på gång! Åh, hoppas ni får föda snart! Stor kram! ♥

Anonym sa...

Ja klart du ska ringa!! Tror det kommer smälla till inatt ;) Lycka till! :)

MDB sa...

Nu har jag ringt! :-)

Sara sa...

Åhh vad spännande! JAG blev alldeles nervös nu. :)

Jag håller tummarna för att du får en god natts sömn och att det sen är dags för operation förlossning!

Lycka till tjejen!
Kramar

TeachMom sa...

Åh, nu är det snart dags, det måste det vara! Försök att sova gott en stund nu!

Anonym sa...

Lycka till!

Anonym sa...

Åh, så spännande! Hoppas natten varit bra och att ni till och med kanske är på gång på riktigt nu.

/S

Tea sa...

Åh så spännande! Nu ät det nära.

teres sa...

Åååhhh det är ju såå spännande det här! När som helst nu! =)
¨Kram