tisdag 1 februari 2011

Status två dagar kvar

Två dagar kvar till beräknat datum och jag sitter fortfarande hemma och väntar... Jag trodde faktiskt inte jag skulle bli så här otålig redan innan utsatt datum, men nu sitter jag ändå här och bara räknar ner. Längtar så efter skrutten!

Dagens projekt blir i alla fall lite städning här hemma, ska bland annat försöka mig på att rengöra ugnen för första gången sedan vi flyttade in (vilket jag nu skäms att säga var för tre år sen...). Ska också ta tag i projektet att "barnsäkra" bokhyllan lite mer, vilket innebär organisera om så att saker och böcker vi är lite mer rädd om ska upp några hyllor i höjd. Det dröjer ju visserligen tills vårt pyre blir så stort att det kommer att rivas ur saker ur bokhyllan, men vi har många vänner med småbarn på besök som har visat intresse för bl a hyllan med dvd:er och tv-spel, så det är lika bra att fixa nu när jag har lite tid att fördriva...

6 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!

Ville bara lämna en kommentar till dig... Jag har läst din blogg regelbundet sedan i somras. Jag är själv gravid och har 11 februari som datum. Jag uppskattar din blogg och ditt sätt att skriva! Ville bara att du skulle få veta det!

Kram/ Malin

MDB sa...

Tack Malin, vad jag blir glad av din kommentar! Spännande att du har 11 februari som datum, du kanske är lika otålig som jag är? Kram!

Timea sa...

Oh, vad spännande! Snart är det dags. Håll ut, ni är så nära nu :-))!
Kramar

teres sa...

Jag var fixerad på mitt datum, så när det var en vecka kvar tänkte jag att nu händer det när som... Sen gick jag över 16 dagar =P Hoppas du slipper det, oavsett så är det nära, så så spännande. Är in varje dag o kollar om du åkt in.
Kramis

Anonym sa...

Hejsan

Av någon konstig anledning hamnade jag på din blogg för några dagar sedan och fastnade när jag såg att du har den 3 feb som BF :) Jag har den 2 feb alltså i morgon som mitt datum :) Jag vet precis hur din väntan känns. Jag födde min dotter en vecka tidigare så jag har ställt mig in på att föda tidigare även denna gången men så blev de inte. Jag bara väntar o väntar och minsta lilla tecken blir man ju helt till sig :) Jag följer din blogg nu tills det smäller.

Jag har inte läst alla dina inlägg men är nyfiken var du bor.

Mvh Mari

MDB sa...

Tonci - Tack!

Teres - Hoppas att slippa gå längre över tiden en ett par dagar, men det är nog bra att ställa in sig på. Och för eller senare kommer den lilla, men nog är det segt att gå och vänta...

Mari - Kul att du har BF 2 februari och också går och väntar (eller inte själva väntan men du förstår nog hur jag menar). Jag bor i Sthlm, var bor du?