onsdag 9 februari 2011

Kan inte låta bli

Min tanke idag har varit att låta bli att klocka de där jäkla värkarna som kommer och går, jag blir ju bara frustrerad när att de först blir regelbundna för att sedan trappas av och återgå till att dyka upp mer sporadiskt. Min tanke har istället varit att lita på det som alla säger - att jag kommer att märka när det är dags på riktigt. Antingen kommer väl värkarna med så tätt mellanrum att jag inte kan låta bli att fatta (även om jag aldrig trodde att fyra-fem minuter kunde kännas som så lång tid innan jag började med den här klockningen) eller att smärtan börjar tillta så pass mycket att det inte är någon tvekan.

Men som sagt, även om jag inte har suttit vid värktimern hela dagen så har jag inte kunnat låta bli att klocka när jag ändå suttit vid datorn (och det blir en hel del tid om man bara går hemma...). För minnets skull redovisar jag sifforna nedan:
Förmiddag: 5-30 minuter
Eftermiddag/kväll: 6-8 minuter

PS. Den där slemproppen - hur ser den ut? Var på toaletten för en stund sen och då kom det ut något (ursäkta detaljerna) som lika gärna skulle kunna vara en tjockare flytning, men eftersom jag är på helspänn och letar efter alla tecken så börjar jag ändå fundera...

5 kommentarer:

Erika sa...

Hmm ja det där med slem e aldrig särskillt mysigt men va f-n... Min gled ner för låret som en liten 1 kronors klump natten innan det satte igång :-) (Gled bra mot pappret när man torkade sig) så för mej var det startskottet så att säga. Hoppas hoppas att det var slem proppen som gått för dej nu :-)

IVF-Karusell sa...

Haha nu har jag sagt i flera dagar att det är på gång, men nu då kanske ;) Speciellt om det är slemmisen som gått. För mig gick vattnet så jag vet inte riktigt hur en slempropp ser ut :-)

Stor kram!

Anonym sa...

Min slempropp kom i omgångar...långa sega trådar mer än en klump. Gele på pappret alltså, ibland helt färglöst, ibland lite vitt o sen närmare förlossningsstart lite blodstrimmigt.

Yevonde sa...

Min slempropp var som en gigantisk flytning med blod. 10h sen det här inlägget, hoppas att nästa är ett från BB. :D

Anonym sa...

Min första propp var som äggvita maximus. Det kom bara när jag satt på toa. Kom kopiösa mängder.
Andra gången var det ungefär samma. Dock kom det vid ett tillfälle något som såg ut som en koagulerad gulaktig liten proppliknande sak.

Först gången kom jäntan ett dygn senare. Andra gången kom jänta nr2 en vecka senare.

/Tess