onsdag 5 januari 2011

Amningskläder

Inser att jag har rätt lite amningsvänliga kläder hemma, har några få tröjor med knäppning fram och har fyndat ett par tröjor på Tradera men det är i stort sett allt. Funderar på att ta en sväng imorrn och kolla lite, fick tips av en gravid vän att det reas en del mammakläder nu. Skulle ju behöva amningsbehåar också, men det vet jag inte om jag vågar köpa än. Har fått tipset att vänta till efter förlossningen, men tänkte att finns det billigt på rea kanske det kan vara värt att testa att köpa någon i alla fall. Har hittills en bh som funkar för amning, en mjuk modell som jag köpte på Twilfit som verkligen kan rekommenderas, har haft den nästan hela graviditeten då jag tyckt att mina vanliga behår skavt när magen blivit högre. Tänker dock att det skulle vara skönt att ha åtminstone en att byta med redan från början.

Frågan är bara vilken storlek man ska satsa på, både på tröjor och behåar, vill ju inte att något ska trilla ut. Hittills har jag gått upp en storlek i omkrets, men ingen i kupa (mer än att kupan ju blir lite större med en större omkrets och att jag "fyller ut den" lite bättre).

5 kommentarer:

Yevonde sa...

Jag köpte två tröjor härifrån http://www.villamagnolia.se/productslist.aspx?CategoryID=351

De hade rea, så det blev ganska billigt inkl. frakt. De var rasande snabba på att skicka grejerna med, det enda lite skumma var att man var tvungen att betala innan leverans. Men det funkade fint. De verkar sköna, jag har provat dem. :)

Anonym sa...

Även om jag inte ammar utan pumpar o ger samt kompletterar m ersättning älskar jag den gråvitrandiga långa polarntröjan som reas nu så mycket att den har blivit min absoluta favorit. Superskönt mjukt bomull, väldigt strechigt, tillbringade veckan efter förlossningen i den i princip.

Anonym sa...

Köp bH nu!!! För mig kom sonen 4 veckor för tidigt och sedan ville han/kunde han inte ta bröstet så det blev bröstpump. Och absolut INGEN tid på två månader eller mer att köpa bH!!! Abecita köpte jag, och köp flera, när mjölken rinner behöver man ombyte. Köp två storlekar större än under graviditeten. I alla fall mina bröst blev mycket större efter förlossningen. Men jag hade små från början så proportionellt ökar inte stora lika mycket.
Lisa

MDB sa...

Tack för tipsen! Köpte en BH på Hm idag, ekobomull och den kostade bara 50 spänn. Köpte en extra storlek upp i kupa och hoppas på att kunna ha den helt enkelt.

Anonym sa...

Här är ett nytt märke som gör ekologiska , snygga amningskläder. Klänningarna är oslagbara när man inte vill ha några jobbigt sittande byxor på sig efter förlossningen.
www.neme-shop.com