torsdag 13 januari 2011

Vaggan på plats

Nu står vaggan på sin plats i sovrummet, har jag nämnt att det börjar kännas att det närmar sig nu? :-) Än är den dock inte bäddad, först väntar ytterligare tvättar av kuddar, lakan osv, och dessutom vill jag inte göra mysigt för tidigt heller med tanke på att vi har en liten kattdam som också gillar mysighet. Förhoppningsvis är hon dock lite rädd för vaggan nu, då hon hoppade upp i den igår och den började gunga - det tyckte hon inte var så kul och sen dess har hon inte närmat sig den. :-)

Dessutom har vi tagit ner skötbordet från vinden också. Nu ska bara skötbädden kläs in med lite fint tyg så är den biten klar också.

Igår hann vi också utnyttja minusgraderna som faktiskt dök upp till att frosta av frysen, så nu är den redo för allt jag ska baka och laga så att vi har lite i reserv om det skulle behövas den första tiden.

Och vagnen står klar i hallen (den ska bara pyntas och bäddas lite också), de små kläderna ligger tvättade i sina lådor, kattvakten är bokad och bb-väskan åtminstone halvpackad.

Det känns bra det här! Visserligen har vi en del kvar att fixa (och det känns också bra med tanke på att jag väl ska ha något att göra den resterande tiden också) men de större delarna börjar kännas att vi har i ordning i alla fall.

6 kommentarer:

TeachMom sa...

Åh så spännande!

Anonym sa...

Allt det där låter som väldigt kärt besvär! Ljuvligt. Kram.

Anonym sa...

Hihi, känner igen det där med katten. Det tog en halvtimme efter jag bäddat den, så hade en av våra två lagt sig i spjälsängen. Så jag ställde en gigantisk nalle där (över en meter lång) som tar upp nästan hela bädden, och sedan dess har katterna låtit den vara.(Kan också ha att göra med att M skjuter vattenpistol på katterna om de försöker ta sig i sängen igen :)

Du och jag verkar annars ha kommit ungefär lika långt. Spännande!

Jag vill jag kan... sa...

Det är så mysigt att läsa om era förberedelser, hur det växer fram...

Sara sa...

Jag får gåshud! Tänk vad fantastiskt livet ändå är!

MDB sa...

Tack för era kommentarer.

Smassk - Låter bra med en jättestor nalle i sängen, tyvärr har vi bara en liten en men det verkar ju som tur är inte behövas.