fredag 14 januari 2011

Personlighetstest

Hittade ett personlighetstest via Toncis blogg. Det var inte lätt att välja svar alla gånger, men jag tycker faktiskt att resultatet passar in på mig, och dessutom finns mitt arbetsområde representerat under "karriärer".

Din personlighetstyp:

Kraftfulla, originella och känsliga. Slutför vad de påbörjat. Extremt god människokännedom. Lyhörda för andras känslor. Strävar efter att leva upp till sina värderingar, som tenderar att vara omfattande och väl genomtänkta. Respekterade för sin starka vilja att göra rätt. Oftare individualister än ledare eller underordnade andra.

Karriärer som skulle kunna passa dig:

Personalvetare, juristassistenter, lärare, läkare, tandläkare, kiropraktorer, psykologer, skribenter, musiker, artister, fotografer, förskole- och dagispersonal, studievägledare, bibliotekarier, marknadsförare, forskare, socialarbetare.

6 kommentarer:

http://avlangtantilldig.se/ sa...

Jag måste bara säga att ÅH va spännande och nära det är nu, snart är du MAMMA :-)

Jeane Quidote sa...

Jag gjorde också testet - och fick exakt samma personlighetstyp som du och exakt samma karriärer :) Antingen är vi lika du och jag eller så har testet typ två personligheter ;)

Timea sa...

Du fått samma svar som jag :-).
Är vi lika :-)!
kram

Anonym sa...

Spännande. Jag måste testa :)

MDB sa...

Avlängtantilldig - Ja, det är helt galet!

Jeane och Tonci - Kul att ni bägge fick samma, vi kanske är lite lika. :-)

Loba - Ja, gör det!

Anna sa...

Intressant, ska se vad jag får :)