söndag 23 januari 2011

v.39 (38+2)

Nu är barnet ca 50 cm långt och väger ca 3450 g, och förbereder sig än mer för förlossningen.

Mamman beskrivs på Growingpeople som "tung, trött och otålig" och jag börjar väl känna mig lite där. Försöker att vila mycket som det står att man ska, men så kul är det inte att ta en tupplur på dagen även om det kan vara skönt ibland. Jag är för rastlös tror jag, inte alls särskilt bra på att göra ingenting. "Bra" säger maken, och menar att det kommer det ändå inte bli tid till när vi får vår lilla skrutt.

Min största känsla just nu är annars nyfikenhet - när kommer skrutten, hur kommer det att kännas att föda, hur kommer den lilla se ut, vem är det egentligen som ligger därinne och buffar? Försöker tänka att jag ska ha tålamod, så länge som vi har väntat nu så vad gör de här korta veckorna? Snart nog är vår lilla plutt här!

4 kommentarer:

Marre sa...

Din lill bebbe kan komma när som=)
Spännande!

Lucas föddes v 38+4 =p

Kram!

Älskade barn sa...

Inte långt kvar för dig nu, vad roligt!
Tack för dina uppmuntrande kommentarer hos mig! :-)

Livets underverk sa...

Spännande att h*n kan dyka upp när som helst nu!

Lisa sa...

Förstar att det är svart med talamodet när det är sa nära!! Snart är han eller hon här, tänk vilken grej.

Kram Lisa