lördag 15 januari 2011

Oro

Ibland kommer den bara över mig - oron. Vi är så nära nu och skrutten är faktiskt klar för livet utanför magen, tänk om det skulle hända något nu! Ibland kan jag bli helt iskall och fundera på när jag kände plutten röra sig sist, men som tur är brukar det inte gå särskilt lång tid innan det är någon som visar sin existens genom att buffa runt lite. Är glad att det är en livlig en därinne!

Särskilt rädd är jag sedan jag råkat läsa om moderkaksavlossning, borde ha lärt mig att inte klicka på vissa länkar och sedan inte googla på symptom. Risken är nämligen stor att symptom på hemska saker är diffusa och väldigt lika "normala" gravidsymptom. Hoppas så att jag inte behöver gå så många dagar över tiden (och helst inte alls) för det kommer troligen att göra att oron stegras.

Jag försöker att tänka att det går bra för de allra flesta, och att vi snart ska ha vår lilla plutt här hos oss, helt levande och frisk! Jag längtar så.

5 kommentarer:

Yevonde sa...

åh jag förstår din oro, och som du säger för de allra allra flesta så går det fint. Svårt att släppa bara.. nu är det snart dags! :)

Jag vill jag kan... sa...

Det är väl svårt att låta bli oron kan jag tänka mig... Men försök ändå släpp det (haha lätt för mig att säga :0)) eller försök åtminstone att inte googla efter läskigheter!!

Det kommer gå fint!

kramar

IVF-Karusell sa...

Den oron - den tar sig nya former vareftersom saker och ting utvecklas. När ni fött barn är man orolig för tusen saker också. Jag tror aldrig man kommer ifrån oron. Själv är jag ständigt orolig för något jag vet kommer att hända någongång, att vi dör. Men jag försöker lära mig själv att inte tänka på det så mycket.

Självklart är man orolig att något skall gå fel, nu när ni är så nära. Försök se framåt och tänka positivt, det kommer gå bra! ♥

Timea sa...

Orokänslan är helt normalt, många, de flesta känner det. Ni har inte så många dagar kvar, er bebis mår bra, rör sig fint i din mage, så försök släppa oron så mycket som möjligt. Fortsätt tänka på att det går hur bra som helst med de allra flesta barn. Ja, och sluta läsa saker på internet!!! Inga flera länkar från och med nu, bara lyckiga beskrivningar. Lova!
Varma kramar

MDB sa...

Vad fina ni är allihopa! Tack för era kommentarer. Oron finns som tur var där inte hela tiden, men ibland så dyker den upp helt plötsligt. Kram!!!