måndag 31 januari 2011

Dagens status

Här händer inget än... Har fortfarande kvar "mensvärkskänslan" och sammandragningar som kommer och går, men inget som är särskilt smärtsamt (även om de här sammandragningarna känns betydligt mer än de gjorde för ett par veckor sen). Har roat mig med att kolla på klockan sista timmen när jag suttit vid datorn istället för att göra mig iordning för min lunchdate, och det känns i magen med ungefär tio minuters mellanrum. Men som sagt är det inte särskilt smärtsamt och inget som säger att "nu är det på gång". Tycker också att det trycker mer nedåt, och att ryggen har gjort mer ont än vanligt de senaste dagarna.

Att gå här och försöka "tolka" vad kroppen säger påminner mig lite om tiden innan plusset när jag försökte analysera alla kroppens reaktioner. Mådde jag inte lite illa? Var lite öm i brösten? Nu är det "gjorde det inte lite ont?". Och checkandet på toaletten är inte efter blod utan efter om slemproppen behagar visa sig (fast jag har läst på nätet att man inte alltid märker när den släpper).

4 kommentarer:

Livets underverk sa...

Det låter ju onekligen som om det kan vara på gång snart. Spännande!

Visst är det märkligt, det där analyserandet som kommer på slutet. Förut fasade man för minsta blodstrimma på toapappret, helt plötsligt är man besviken för att det inte finns något på pappret. :-)

Yevonde sa...

men ohh då är det ju på g! :) spännande! Jag märkte absolut när slemproppen gick. Det var just en slemmig blodig massa. Men det är ju iten alla som märker av den. Jag fick ju Niagarafall när vattnet gick med. :)

Anonym sa...

Det här är ju oerhört spännande! Jättestort lycka till inför förlossningen om det skulle vara så att ni hinner åka in innan du hinner skriva nästa inlägg. :) Hoppas! Kramar Tovalisa

Smassk sa...

Jag förstår dig. Slemproppen gick samma dag som jag födde förra gången men en vecka innan med mitt första barn. Man vet aldrig. Det låter däremot lovande att du har lite mer smärtsamma sammandragningar ganska ofta. Jag tror det är på gång! :)