fredag 21 januari 2011

Dagens gnäll

Småbarnsföräldrar som drar in vagnen i "sätestrean" som finns i slutet av de nya tunnelbanevagnarna och därmed blockerar två helt lediga säten, och har mage att stirra på en surt och sucka när de behöver flytta vagnen lite för att man vill sitta. De om någon borde ju ha förståelse för hur det är att vara höggravid kan man ju tycka.

Det positiva av turen in till stan var att jag mötte upp med en annonsör på Blocket och fick köpa tre amningsplagg till en billig penning. Nu ska jag bara hålla tummarna för att amningen funkar.

Nu blir det lite vila och sedan är vi bortbjudna på middag. Ska bli jättetrevligt!

8 kommentarer:

Timea sa...

Jag förstår din gnäll och ber om ursäkt i förväg från alla mammor och pappor som inte är så, men jag upplever också ofta att många med barnvagnar kan bete sig som om endast de skulle finnas i hela staden och ingen annan.

Jag vill jag kan... sa...

Det är väl inte för inte som man talar om barnvagnsmaffia...?

Mikaela de Ville sa...

Haha, gör folk så? Det är ju helt sjukt ju! Har väl inte åkt sådär megamycket t-bana med vagnen, men skulle aldrig ens få för mig att ställa den där.
Lycka till med litet pyre som snart kommer!
/Mikaela

MDB sa...

Jag måste ändå säga att de flesta föräldrar med vagn är väldigt måna om att vagnen inte ska vara ivägen, och får orimligt mycket skit i onödan på bussar etc, men nu har jag stött på det här fenomenet flera gånger. Tycker mest att det är märkligt att de om några inte förstår behovet hos en höggravid att få sitta...

Yevonde sa...

Knasigt! Alltså barnvagn i SL.. rys..
du! ifall amningen strular i början, jag använde amningsnappar, nu är det fifty-fifty. Ofta kan jag låta honom suga typ en minut med napp och sen går det bra utan. Och nu börjar det gå bra utan hela vägen. Men köp hem några, finns på apoteket. Det var faktiskt en sjuksköterska på bb som gav mig en. :)

Hanna sa...

Spännande att det är snart är dags! Håller tummarna att allt går bra! Är så härligt att vara förälder! Vår lilla tjej har hunnit bli två månader nu och jag njuter av varje sekund med henne! Det finns inget bättre och det var väl värt att vänta på henne! Verkligen tur att det finns hjälp att få! Kram till er!

MDB sa...

SMBC - Tack för tipset, har funderat lite på det där med amningsnapp, men har nog tänkt att vi har så himla nära till apoteket så jag avvaktar nog och ser om det behövs.

Hanna - Tack för tumhållningen, vad härligt att er lilla är två månader!

Turbolina sa...

Intressant det där med vagn på tunnelbanan. Vet inte om det stämmer men jag hörde av en kompis att det var just den platsen som var tänkt för vagnar och att man egentligen inte skulle stå med dom i mitten. Min vagn är ju så enorm så jag är ivägen hur eller hur.

Betydligt mer irriterande med alla lata, friska och unga människor som inte har förstånd (eller uppfostran) att resa sig för äldre eller gravida. Minns så himla väl när jag i typ v 35 stod med min tvillingmage i ansiktet på ett par 20-åringar som var fullt upptagna med att Sms:a...