fredag 28 januari 2011

v.40 (39+0)

Tänk att vi är framme i vecka 40! Nu skriver kalendrarna att barnet kan komma när som helst, även om det också kan dröja lite. Det gäller att vila, sova och att ladda med kolhydrater inför förlossningen. Väskan bör vara packad.

Jag känner mig redo nu! Jag tycker att jag märker av mer sammandragningar, inget smärtsamt men att magen drar ihop sig oftare. Tyvärr finns det ju inga säkra tecken som visar att det är på gång innan det faktiskt är på gång, men det vore skönt att veta att vi inte behövde vänta så länge till. Jag försöker tänka "max tre veckor" istället för de där sex dagarna som räknaren visar.

Så här ser magen ut nu:


Går ett snyggt streck över magen, den här gången fotade jag nämligen inte direkt efter duschen utan tog på mig mitt gravidbälte en stund som har gett det snygga avtrycket...

5 kommentarer:

Jag vill jag kan... sa...

Ååh vilken fin mage!!! :0)

E sa...

ÅÅåå, jag blir nästan en liten aning avundsjuk...De där första dagarna tillsammans med ett litet knyte är så speciella och alldeles, alldeles underbara.Jag hoppas att det ska bli så för er också, att allt går bra och att ni riktigt får njuta av varandra snart, snart! :)

Emelie sa...

Känner mig också en aning avundsjuk!
Saknar fortfarande den stora magen och sprattlet där innifrån även om lillan utanför magen slår allt =)

MDB sa...

Jag vill jag kan - Tack

E - Som jag längtar efter de där första dagarna! Ska bli så spännande och härligt.

Emelie - Kan tänka mig att man saknar magen sen, men just nu börjar den kännas lite väl tung och jag skulle gärna byta den mot en bebis i famnen istället.

Yevonde sa...

tjusigt! det kommer bli helt fantastiskt! :)